Sunday, June 14, 2009

Bila Orang Asing Jadi Kawan Kita......

Perkongsian ini aku cOretkan agar ianya bOleh dijadikan satu pengetahuan yang bermakna buat semua. sesungguhnya hidup ini kita perlu saling mengenali dan memerlukan antara satu sama lain...
Ketikanya, aku baru pulang dari menghadiri satu seminar koperasi yang diadakan di Hotel Cititel, Penang. aku menaiki feri ketika balik... dalam feri, aku bertemu dengan seorang pak cik yang tidak aku kenal.. tetiba beliau menegur aku.. bak kata orang, baik harus dibalas dengan baik.. maka aku menerima sapaannya dengan hati tebuka..
alhamdulillah, tanpa diduga terjalin satu pengalaman yang terindah..kita orang bebas berborak tentang apa saja..maka perjalanan yang lama aku rasakan begitu singkat....banyak pengalaman yang dapat kami kongsi bersama....
benarlah kata orang, kadang orangasing itu lebih memahami kita....
hargailah persahabatan anda.................

dapatkan e-book hasil tulisan aku......
"gagal sekali, tidak bermakna gagal selamanya"...
iwanqais@hotmail.com

No comments:

About Me

My photo
Iwanqais: hanyalah sebuah nama yang ditintakan sebagai penulis di sini. Mencari keredhaan Allah atas suratan kehidupan yang terbina. Tersasar dalam hidup dan mencari jalan keluar berseorangan. Ditimpa ujian yang hampir menghilangkan kekuatan diri. Namun dia bangun semula kerana dia tahu. Allah tidak akan mendatangkan ujian diluar batas kemampuan manusia. Iwanqais seusai nama yang tercela. Mudahan kehidupan masa hadapan yang terbina, akan tercipta bahagia untuknya. Sebaris nama dalam luahan.

Demi Masa

Iwanqais

Iwanqais

Sekitar PTSB

Sekitar PTSB
Powered by Blogger.

Kejayaan Lalu

Kejayaan Lalu
Tercipta Jua Kejayaan