Tuesday, July 7, 2009

Hargailah Masa Yang Ada..

Setiap perjalanan hidup ini pasti akan terhenti. Sebab saat terbinanya kehidupan, kita telah ditetapkan masa yang secukupnya buat kita. Kadang kita tidak sedar, semakin hari masa yang tinggal buat kita semakin singkat. Kita terhenti diperjalanan waktu. Kerana kita anggap masa yang berlalu itu sebenarnya satu kenangan. Tapi masa itu sebenarnya adalah satu ketetapan yang perlu kita hargai..

Setiap saat itu tinggi nilainya. Justeru hargailah masa yang masih ada buat kamu. Janganlah bazirkan tanpa kita mengisi waktu kehidupan kita dengan perkara yang amat bermakna. Apabila kita menoleh kebelakang, kita masih mampu tersenyum kerana kita tahu masa kita itu amat memberikan sejuta makna kepada kehidupan kita....

2 comments:

~PakKaramu~ said...

lam ramadan al mubarak

Alrasya^Syidah said...

selamat menyambut hari raya adilfitri maaf zahir & batin

About Me

My photo
Iwanqais: hanyalah sebuah nama yang ditintakan sebagai penulis di sini. Mencari keredhaan Allah atas suratan kehidupan yang terbina. Tersasar dalam hidup dan mencari jalan keluar berseorangan. Ditimpa ujian yang hampir menghilangkan kekuatan diri. Namun dia bangun semula kerana dia tahu. Allah tidak akan mendatangkan ujian diluar batas kemampuan manusia. Iwanqais seusai nama yang tercela. Mudahan kehidupan masa hadapan yang terbina, akan tercipta bahagia untuknya. Sebaris nama dalam luahan.

Demi Masa

Iwanqais

Iwanqais

Sekitar PTSB

Sekitar PTSB
Powered by Blogger.

Kejayaan Lalu

Kejayaan Lalu
Tercipta Jua Kejayaan