Tuesday, December 22, 2009

Selamat Datang 2010

Adakalanya kita terlalu awal dalam sesuatu dan hal itu amat baik bagi kita. Penulis menulis bukan sekadar kata-kata tetapi membangkit seribu makna dalam bicara. Kesempatan yang ada penulis ingin mencurahkan hal yang terpampang didada. 2009 hanya berbaki 8 hari saja lagi. Antara sedar atau tidak, masa semakin berlalu meninggalkan kita. Aduhai manusia. Benarlah, "Demi masa sesungguhnya manusia itu benar-benar dalam kerugian".

Mencari sesuatu kejayaan bukanlah mudah. Penulis sendiri mencari jalan yang sukar dalam kehidupan. Memori 2009 semakin dilupakan. Namun, sejarah tetap sejarah dan manusia semakin jauh melupakannya. Penulis meniti hari mencari makna disebalik 2009 yang akan ditinggalkan. Masih banyak lagi impian penulis yang tidak kesampaian. Memiliki sesuatu yang amat bahagia antara punca ketenangannya. Penulis masih mencari makna disebalik 2009.

Demi kita melangkah, kita tidak mungkin dapat berlari. Justeru, masa yang berlalu mustahil dapat diputarkan semula. Hanya memori yang tercipta sahaja kita dapat memutarkannya. Ambillah masa bertafakur sejenak mengimbau kembali data-data yang terkamus di sebalik 2009. Penulis masih lagi berfikir untuk menghargai sisa-sisa 2009 yang akan ditinggalkan nanti.

Kini penulis lebih peka menanti 2010 yang bakal menciptakan sejarah termanis bagi diri penulis. Banyak impian yang penulis garapkan untuk dicapai. Mudahan, 2010 tahun yang bermakna buat penulis. Selamat datang 2010, penulis menanti dengan senyuman..

2 comments:

SaYraH WonDerLanD said...

tu la iwan ..
demi masa sesungguh nya manusia d dalam kerugian kecuali org yg beriman dan beramal soleh..dan berpesan pesan dengan kebenaran dan berpesan pesan dengan kesabaran...

Unknown said...

jdkan waktu dulu sbg sumber kekuatan u menempuh liku yg mendatang.semoga tercapai apa yg diimpikan.amin

About Me

My photo
Iwanqais: hanyalah sebuah nama yang ditintakan sebagai penulis di sini. Mencari keredhaan Allah atas suratan kehidupan yang terbina. Tersasar dalam hidup dan mencari jalan keluar berseorangan. Ditimpa ujian yang hampir menghilangkan kekuatan diri. Namun dia bangun semula kerana dia tahu. Allah tidak akan mendatangkan ujian diluar batas kemampuan manusia. Iwanqais seusai nama yang tercela. Mudahan kehidupan masa hadapan yang terbina, akan tercipta bahagia untuknya. Sebaris nama dalam luahan.

Demi Masa

Iwanqais

Iwanqais

Sekitar PTSB

Sekitar PTSB
Powered by Blogger.

Kejayaan Lalu

Kejayaan Lalu
Tercipta Jua Kejayaan