Monday, February 8, 2010

tEnsiOn glEr kat Opis_ 09 FebrUari 2010_ 2.16 pEtang

adEhss..bOsan glEr kat Opis hari niE..tak tahU nak bUat kErja apa..pas sEmua dah sEttle, akU oNline kat facebOok jEr..hUhukss..mETing bOs tadi kOi 10 pagi..kOi 12 dah habis..bOsan-bOsan..akU teNgah find jOb barU..ntahlah, akU rasa tak sElesa sanGat ngan kErja skunk..lama kelamaan akU leh jadi glEr sesOrang KErja kat sini..

prOblemnYa tENtulah gaji yang ntah papE..kat 10hb pUn gaji akU bELum masUk lagi..sO, cam nEr akU nak Settlekan bil-bil akU yang tErtunggak..bil kETa, bil hp..adUss, sUSah glEr cam ni…sO, KEsimpulannYa akU harUS bErtindak mENcari PEkerjaan yang lain..

tak kisahlah walaUpun bErkerja kIlang..kalU itu yang tErbaik, akU rEdha…
kUar lepakpUn tak tahU nak g mana..lEPak kat tElUk mOlek seSorng t mcm Orang glEr plak..nam ambik time Off pun tak tahU nak g mana..tENsion-tension..bilalah akU nak dapat gaji nih..akU nak pErgi bErcuti tenangkan Otak dan hati aKu yang panas mEmbahang…

cuTi raya cina minggu dEpan sampai 16hb..sO, LEpas ni bOLehkah akU cUti pEpuas..hari-hari pENuh dEngan aktiviti dan agenda..

satU hal yang ingin akU sEButkan, sOal Orang yg Berpangkat..kEnapa sUSahnYa sangat nak nak BEbaik ngan Orang bawahan..kamU jUga sEorang manUsia jUga wahai bOs..tUndukkan tanda hOrmat itu sUpaya manUsia lain lebih hOrmat kEPada kamU..pELik lah..sUsah sGt kEr..mUngkin kamu tak pErnah bErada di tangga bawah..tapi kamU harUs faham..hidUp umpama rOda, kadang kala kita di atas, kadang kala kita di bawah….

No comments:

About Me

My photo
Iwanqais: hanyalah sebuah nama yang ditintakan sebagai penulis di sini. Mencari keredhaan Allah atas suratan kehidupan yang terbina. Tersasar dalam hidup dan mencari jalan keluar berseorangan. Ditimpa ujian yang hampir menghilangkan kekuatan diri. Namun dia bangun semula kerana dia tahu. Allah tidak akan mendatangkan ujian diluar batas kemampuan manusia. Iwanqais seusai nama yang tercela. Mudahan kehidupan masa hadapan yang terbina, akan tercipta bahagia untuknya. Sebaris nama dalam luahan.

Demi Masa

Iwanqais

Iwanqais

Sekitar PTSB

Sekitar PTSB
Powered by Blogger.

Kejayaan Lalu

Kejayaan Lalu
Tercipta Jua Kejayaan