Sunday, July 4, 2010

Malang Yang tidak bErbau..

Mencipta sejarah itu adalah perkara yang mudah untuk dilakukan. Kerana masa yang berlalu & peristiwa yang berlaku adalah sejarah yang terbina. Sekadar berkongsi soal kehidupan. Masa lalu, kemalangan. Hal yang tak dapat kita elakkan. Begitu dengan penulis di sini. Pada Jumaat lalu, 1 julai 2010. Penulis telah mengalami satu kemalangan di jalan susur keluar ke seberang jaya.

Maksud di sini, bukan penulis suka menceritakan hal berlalu. Cuma perkongsian ini supaya ianya boleh dijadikan ikhtibar bersama. Penulis cuai ketika itu kerana leka dengan perasaan. Penulis lansung tidak perasan ada sebuah motosikal melencong menyusuri susur ke luar lebuh raya. Akibatnya, penulis telah terlanggar motosikal itu.

Hal yang paling sedihnya. Adalah anaknya, ketika penulis menolong anak pembonceng motosikal itu. Perkara utama yang ditanya adalah keadaan ayahnya. Penulis terasa hati. Betapa dia amat menjaga orang tuanya dari dirinya sendiri. Itulah hakikat kehidupan. Walaupun dia india, dia tetap berpegang kuat pada agama dan jati diri sebenar.

Penulis rasa bersalah sangat. Mudahan lain kali penulis lebih berhati-hati. Penulis mohon maaf.

2 comments:

Anonymous said...

xcident???baru ja lg tu..hurmm take care..n sorry 4 everything..will u be my friend???

iwanqais said...

hehe..yup, thanks to be my fren..just leave ur komen k...

About Me

My photo
Iwanqais: hanyalah sebuah nama yang ditintakan sebagai penulis di sini. Mencari keredhaan Allah atas suratan kehidupan yang terbina. Tersasar dalam hidup dan mencari jalan keluar berseorangan. Ditimpa ujian yang hampir menghilangkan kekuatan diri. Namun dia bangun semula kerana dia tahu. Allah tidak akan mendatangkan ujian diluar batas kemampuan manusia. Iwanqais seusai nama yang tercela. Mudahan kehidupan masa hadapan yang terbina, akan tercipta bahagia untuknya. Sebaris nama dalam luahan.

Demi Masa

Iwanqais

Iwanqais

Sekitar PTSB

Sekitar PTSB
Powered by Blogger.

Kejayaan Lalu

Kejayaan Lalu
Tercipta Jua Kejayaan