Tuesday, December 2, 2008

Lakaran yang Terhakis.......

Kanvas yang tercipta sungguh indah untuk dilihat, tetapi ianya sukar untuk dimengertikan. siapa kita, untuk apa kita, dari mana kita, hanya Allah yang tahu. seusai, apa yang sedia ada ini haruslah kita hargainya. kerana inilah tanda nikmat yang diperOlehi itu kita bersyukur akannya.

Kadang apa yang kita lihat itu tak mampu untuk meyakinkan hati, namun ketahuilah kadang itulah kebenaran yang kita cari. Hanya kekuatan dalaman kita yang mampu membawa kita merasai kebahagian hidup ini..

Lakaran gambar yang di emelkan kepadaku ini membuatkan aku tersenyum gembira. datangnya dari seOrang insan yang mengembalikan senyumanku. pertemuan tanpa disangka. akhirnya membuah bahagia. bukannya aku tak merelakan, namun takdir yang indah ini membuatkan rasa bahagia yang selama ini hilang kembali. kepahitan dalam hidupku kembali dengan kemanisan. cuma. kadang kala aku yang tersalah percaturan hidup ini. aku yang memilih jalan salah sedangkan jalan kebenaran terbentang luas untukku. benarlah kata orang, sekali kita melakukan perkara yang salah, berulang kali kita akan melakukannya semula. namun, Allah itu sentisa membuka ruang untuk hambanya yang hina kembali kepangkal jalan.



Ya Allah, semOga dengan pengabdian diriku ini. hatiku akan tenang dalam menempuhi liku-liku perjalanan hidup di atas muka bumi-Mu ini. Hamba mengerti makna diri ini. Kekhilafan hamba terlalu banyak Ya Allah. Hamba sujud dengan hina diri kepada-Mu. Ampunilah dOsa-dOsa hamba. bukakanlah pintu taubat untuk hamba. semOga sisa-sisa perjalanan hidup ini memberi erti dalam hidupku...



No comments:

About Me

My photo
Iwanqais: hanyalah sebuah nama yang ditintakan sebagai penulis di sini. Mencari keredhaan Allah atas suratan kehidupan yang terbina. Tersasar dalam hidup dan mencari jalan keluar berseorangan. Ditimpa ujian yang hampir menghilangkan kekuatan diri. Namun dia bangun semula kerana dia tahu. Allah tidak akan mendatangkan ujian diluar batas kemampuan manusia. Iwanqais seusai nama yang tercela. Mudahan kehidupan masa hadapan yang terbina, akan tercipta bahagia untuknya. Sebaris nama dalam luahan.

Demi Masa

Iwanqais

Iwanqais

Sekitar PTSB

Sekitar PTSB
Powered by Blogger.

Kejayaan Lalu

Kejayaan Lalu
Tercipta Jua Kejayaan