Monday, December 1, 2008

Sekilas Tentang Diriku............

Aku bukanlah dilahirkan sebagai seOrang penyair @ penyajak, apatah lagi untuk menjadi seOrang sasterawan yang bisa menyusun kata-kata menjadi madah terindah. Aku hanyalah seOrang insan biasa yang menumpang hidup sementara di bumi Allah swt ini. Maaflah andainya catatan yang terselit ini membuatkan ada yang tersalah faham ataupun terasa hati. Tujuan aku mencoretkan apa yang terbuku ini hanyalah sebagai menumpang kasih sementara nafas ini berdenyut...

Cukuplah aku dikenali dengan nama panggilan iwan. Qais hanyalah singkatan yang bermakna dalam hidup ini. jadi penggabungan ini memberi makna yang cukup menarik iwanqais yang bermaksud perubahan baru dalam hidup iwan.

Aku hanyalah insan yang dilahirkan dalam keluarga yang agak susah. jadi untuk teruskan hidup terpaksalah berdikari sendiri walaupun Aku merupakan anak bongsu di dalam keluarga. Namun aku amat bersyukur sekali kerana dilahirkan di dalam sebuah keluarga yang amat bahagia...

Ringkasan mengenai diri ini, asalku hanya bersekOlah rendah kebangsaan bumbung lima, aku melewati zaman seterusnya di sekOlah menengah Kebangsaan Pekula Jaya sebelum berhijrah ke Sekolah Menengah Teknik Sungai Petani satu..

Setelah aku melewati zaman persekolah bermulalah aku di dalam kehidupan yang sebenar. aku tidak terus menyambung pengajianku kerana aku merasakan tibalah masanya untuk aku berdikari. bermula dari itu aku mengutip sisa perjalanan hidup dengan bekerja kilang. hampir dua tahun sebelum aku mendapat tawaran belajar ke uitm. Syukur ku panjatkan kepada Allah swt. Namun panas itu janganlah disangka sampai kepetang. kerna hujan muncul di tengah hari. aku mendapat penyakit misteri yang sukar mencari penawarnya. akhirnya kau terpaksa berhenti dari belajar dan meneruskan sisa kehidupan yang tertinggal ini..

Andai takdir, aku redha terima semuanya. Alhamdulillah, sekarang aku melanjutkan pelajaran yang tertinggal di salah sebuah kolej komuniti kementerian pengajian tinggi. mudahan perubahan ini memberi erti dalam hidupku...

Catatan Ikhlas,
iwanqais.....

No comments:

About Me

My photo
Iwanqais: hanyalah sebuah nama yang ditintakan sebagai penulis di sini. Mencari keredhaan Allah atas suratan kehidupan yang terbina. Tersasar dalam hidup dan mencari jalan keluar berseorangan. Ditimpa ujian yang hampir menghilangkan kekuatan diri. Namun dia bangun semula kerana dia tahu. Allah tidak akan mendatangkan ujian diluar batas kemampuan manusia. Iwanqais seusai nama yang tercela. Mudahan kehidupan masa hadapan yang terbina, akan tercipta bahagia untuknya. Sebaris nama dalam luahan.

Demi Masa

Iwanqais

Iwanqais

Sekitar PTSB

Sekitar PTSB
Powered by Blogger.

Kejayaan Lalu

Kejayaan Lalu
Tercipta Jua Kejayaan