Friday, December 19, 2008

Segaris luka semalam...

kala pagi yg gerimis,
aku merenung ke luar jendela sepi,
sang mentari mula menjengah wajahnya,
menampakkan senyuman yg bakal menyinari seisi dunia.

namun diriku,
entah bagaimana kesudahanya
kerana segaris luka semalam yg tinggal,
bisakah sembuh,
agar aku bisa menjadi seperti sang mentari
menghadiahkan bahagia bagi tiap mata yg memandang.

kerana segaris luka semalam,
aku takut menghadapi dunia
aku mula curiga kepada tiap hati manusia
entah mengapa..

aku tahu aku cuma insan biasa yg lemah,
tiada daya andai diperlakukan dengan sewanangnya,
namun,aku tetap kan tabah
demi cinta dari Tuhanku Yg Esa

kerana luka semalam,
aku bangun kembali dan melangkah lagi
tidak akan aku berpaling
kerana luka itu akan daku jadikan sebagai satu azimat
untukku menghadapi apa jua rintangan
dan aku tidak akan tersungkur lagi..


nukilan,
..gadis gerimis..
19 Dis 2008.

p/s:- untuk nukilan ini terima kasih aku ucapkan kerana ianya dituju khas buatku. semOga Allah memberkatimu dan sepanjang hidupmu, kamu akan menemui bahagia. Terima kasih gadis gerimis. sinar akan kembali cerah dalam hidupmu....

No comments:

About Me

My photo
Iwanqais: hanyalah sebuah nama yang ditintakan sebagai penulis di sini. Mencari keredhaan Allah atas suratan kehidupan yang terbina. Tersasar dalam hidup dan mencari jalan keluar berseorangan. Ditimpa ujian yang hampir menghilangkan kekuatan diri. Namun dia bangun semula kerana dia tahu. Allah tidak akan mendatangkan ujian diluar batas kemampuan manusia. Iwanqais seusai nama yang tercela. Mudahan kehidupan masa hadapan yang terbina, akan tercipta bahagia untuknya. Sebaris nama dalam luahan.

Demi Masa

Iwanqais

Iwanqais

Sekitar PTSB

Sekitar PTSB
Powered by Blogger.

Kejayaan Lalu

Kejayaan Lalu
Tercipta Jua Kejayaan