Saturday, December 27, 2008

Penerbangan Yang Terakhir..

Maklumat tentang perjalanan
Tempat berlepas > Kehidupan dunia
Tempoh perjalanan > Cuma seketika dan beberapa meter dalam perut bumi
Destinasi > Akhirat
Masa berlepas > Ketika didatangi malaikat maut
Masa hadir > Ketika dan selepas nyawa dicabut
Bentuk tempatan > Tetap, pasti dan tidak akan berubah

Syarat-syarat perjalanan
Ditujukan kepada semua penumpang. Diminta ambil perhatian. Perjalanan akan dimulakan dengan meninggalkan kehidupan dunia dan menuju ke akhirat. Sila perhatikan ketua anda. Semua juruterbang yang dikhaskan adalah malaikat maut. Bagi penumpang yang belum jelas, dapatkan maklumat lanjut daripada kenyataan yang terdapat pada al-quran dan as-sunnah(hadis-hadis) Rasulullah saw. Serta menurutinya dengan berhati-hati. Sebarang masalah hendaklah dirujuk pada pakar agama @ para ulama.

Barang muatan yang dibenarkan
5 meter kain kapan putih
Kapas putih yang secukupnya
Muatan yang dipertimbangkan dalam perjalanan:-
Amal soleh
Sedekah jariah
Anak soleh yang mendoakan ibu bapanya
Ilmu yang bermanfaat

Perhatian
Lain-lain muatan yang ditegah adalah tanggungjawab para penumpang. Barang siapa yang tidak mematuhinya akan didenda dengan sekeras-kerasnya. Semua penumpang yang sudah mempunyai tiket, passport atau tidak mempunyai sebarang pengenalan diri hendaklah bersiap sedia untuk berlepas setiap saat jika tidak mahu sebarang kesusahan. \semoga bergembira dengan perjalanan yang menarik…

P/s:
Renungkanlah dan insaflah andai masih diberi kesempatan. Semoga kita sama-sama mendekatkan diri kepadaNya sehingga menempuh perjalanan yang telah ditetapkan ini..

Iwanqais

No comments:

About Me

My photo
Iwanqais: hanyalah sebuah nama yang ditintakan sebagai penulis di sini. Mencari keredhaan Allah atas suratan kehidupan yang terbina. Tersasar dalam hidup dan mencari jalan keluar berseorangan. Ditimpa ujian yang hampir menghilangkan kekuatan diri. Namun dia bangun semula kerana dia tahu. Allah tidak akan mendatangkan ujian diluar batas kemampuan manusia. Iwanqais seusai nama yang tercela. Mudahan kehidupan masa hadapan yang terbina, akan tercipta bahagia untuknya. Sebaris nama dalam luahan.

Demi Masa

Iwanqais

Iwanqais

Sekitar PTSB

Sekitar PTSB
Powered by Blogger.

Kejayaan Lalu

Kejayaan Lalu
Tercipta Jua Kejayaan